مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اسفند 1398 ساعت 07:002020-03-04سياسي

سه شنبه بزرگ دموکرات ها| نظریه برتری نامزد پیروز آیووا زیر سوال رفت


همواره گفته می شد با توجه به عملکرد نامزدهای دموکرات در انتخابات های اخیر، نامزد پیروز دموکرات ها در رقابت درون حزبی ریاست جمهوری در ایالت آیووا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پیش از آغاز انتخابات درون حزبی در بهمن ماه، تحلیل گران از اهمیت بالای این انتخابات درون حزبی سخن می گفتند.

مبنای این تحلیل آن بود که در دوره های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عموما کسی نامزد نهایی حزب دموکرات بوده که برنده آیووا شده است؛ همچنین گفته می شد که انتخابات آیووا روندهای آینده را مشخص می کند.

انتخابات درون حزبی آیووا برگزار شد و نتایج به دست آمده حکایت از پیروزی پیت بوته جج با اختلافی اندک نسبت به برنی سندرز داشت.

بوته جج در پایان رای 14 موکل انتخاباتی را از آن خود کرد و سندرز 12، الیزابت وارن 8، جو بایدن 6 و امی کلوبوچار 1 موکل انتخاباتی را از آن خود کردند.

در همان روزها مطرح شد که رقابت نهایی بین پیت بوته جج و برنی سندرز خواهد بود و یکی از آن دو کاندیدای نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

اما روند وقایع چیز دیگری از خود نشان داد.

جو بایدن که در انتخابات آیووا یکی از ضعیف ترین عملکردها را داشت، در کارولینای جنوبی به یک پیروزی قاطع دست پیدا کرد و پس از آنان به چهره اصلی جناح راست حزب دموکرات (مرکزگرایان) تبدیل ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه شنبه بزرگ دموکرات ها| نظریه برتری نامزد پیروز آیووا زیر سوال رفت

سه شنبه بزرگ دموکرات ها| نظریه برتری نامزد پیروز آیووا زیر سوال رفت